zaterdag 14 april 2012

Clinic - or not to clinic

Eerst moest ik bedenken waar ik 'm ook alweer gelaten had.
Nadat ik 'm gevonden had, blies het stof van zijn buikje.
Vervolgens checkte ik zijn accu.
En met mijn handen voor mijn ogen stapte ik er snel op - keek snel naar het display en stapte er weer net zo snel af... teleurgesteld.
Het gewicht dat ik vorig jaar was kwijt geraakt is er nu weer langzaam maar zeker bij gekomen.
Ben dus weer terug bij af.
Ik ga niet zeggen dat ik niet weet waar het door komt. 
Ik weet het wel.
Weiger om mezelf op mijn kop te zitten.
Ik heb in het vorige jaar bewezen dat ik kan afvallen als ik meer beweeg.
Heb een nieuwe planning... twee dagen wandelen (op den duur misschien weer hardlopen), een dag zwemmen en twee dagen sportschool. Dit moet toch lukken?
Het is nu half april...
Ik geef mezelf drie maanden...
Dan volgt er een evaluatie...
Als ik op mijn verjaardag niet de eerste 5 kilo weer kwijt ben...
As ik mezelf niet tot de orde kan roepen, dan ga ik in gesprek met mijn huisarts.
Ik wil dat hij me dan doorstuurt naar een obesitaskliniek.
Al dan niet voor een operatie..
Het is niet iets waar ik zomaar... een.... twee... drie, voor zou kiezen.
Integendeel.. ik weet dat dit ook veel inzet en moed vereist...
Het is mijn laatste afslag..
Voordat ik volledig opgeef.

Misschien moet ik het boek 'Dromen, durven, doen' nog maar een keer lezen.
Misschien leer ik nog wel eens begrijpen waarom een mens steeds weer opnieuw in zijn/haar oude levensstijl terug valt.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten