vrijdag 27 januari 2012

IJstijd

Gisteravond naar een programma op TV gekeken dat het einde van de wereld op 21 december 2012 (volgens de Maya-kalender) besprak. Geleerden onderzochten geschreven teksten van de Maya's en interpreteerde deze, ieder op hun eigen manier.
Een mooie datum, 21-12-2012, al zou ik persoonlijk 12-12-12 kiezen of wat dacht je van 20-12-2012? 

Een van de geleerden legde uit dat het magnetisch veld van de aarde verlegd wordt, door omstandigheden en dat daardoor de Noord- en Zuidpool zal verschuiven. Een deel van de wereld zal ondergesneeuwd raken en bevriezen. Dit kon wel eens in een mum van tijd gebeuren. Het is immers ooit eerder gebeurd en hij kon dit aantonen ook. De filmbeelden die ik zag, nam ik vannacht mee naar bed. (Het is daarom dat men zegt dat je beter een goed boek mee naar bed kan nemen, dan TV kijken voordat je gaat slapen). Het is niks voor mij, die kou.... ik hou wel van een warm zonnestraaltje.

De gedachten hielden me bezig en miss Cruella (mijn saboteurtje) kwam ook om de hoek kijken en met een brede grijns op haar gezicht stootte ze me aan: 'Als het einde van de wereld zo dichtbij is, waarom maak je je dan druk over je gewicht, je gezondheid? Eet,drink en wees gelukkig'. 

Het kost me altijd zoveel moeite om haar de mond te snoeren of om haar slim af te zijn. Ik antwoordde onmiddellijk met dat wat het eerst in mijn hoofd kwam. 'Ik heb liever dat de archeologen van het derde millennium mij vinden als een slanke godin, dan dat ze zich vergissen en denken dat ze een bijzondere vondst van een mammoet uit het eerste millennium gevonden hebben'. 

Ja, het gaat goed met mijn eigenwaarde... - niet dus!

Ik kroop onder mijn dekbed en werd verwarmd door de arm van mijn hubbie. Ik zakte weg in een diepe slaap en droomde van ijsbergen, een lief klein ijsbeertje, ijspegels, sneeuwmannen en een dikke,dikke miss Cruella met grote oren, harige benen en een slurf, bevroren onder het ijs.


Eindelijk tot zwijgen gebracht!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten