zondag 29 januari 2012

Weegschaal-vrees

Het voelt net zoiets als examenvrees. Je hebt ervoor gestudeerd, ja zelfs uren zitten bloggen.... uh, ik bedoel blokken! En dan toch die zenuwen in je buik. Bang dat je faalt, bang voor de uitslag. Niet zeker genoeg van je kunnen... 
Zo ongeveer voelt het nu in mijn buik.

Deze week stond in het teken van de herstart. Niet alle dagen had ik onder controle. Zelfs vandaag niet. Een rare dag. Ik stapte te laat uit bed, waardoor er geen tijd was voor een gedegen ontbijt. Met als gevolg dat ik tegen lunchtijd uitgehongerd was en in plaats van een broodje, wel twee op kon, plus, plus..... En een tussendoortje van 5 punten, want ach, ik heb geen ontbijt gehad, dus het kan wel lij-en... Tel daarbij op dat ik vrijwel niet/nauwelijks gedronken heb.... En klaar is je disaster!!

En morgen is het weegdag. 
In geen weken heb ik meer op die plaat gestaan
Vanavond even kijken waar ik 'm gelaten heb. 

Aan mijn broeken kon ik voelen dat er wat kilo's bijgekomen waren. Zoals ik al eerder beschreef zat mijn kleding strakker dan anders. Maar morgen is de dag van de waarheid. Dan zal blijken welke schade ik heb aangericht in de afgelopen maand!

Een kleine troost... als je het troost kunt noemen, is dat al mijn medelijners in mijn omgeving in de afgelopen maand ook zijn aangekomen. De last lijkt daardoor minder zwaar om te dragen, maar in werkelijkheid doet het er niet toe of mijn vriendin, mijn zus al dan niet zijn aangekomen. Het gaat immers om het dragen van mijn eigen gewicht. 

Gelukkig gaat het stukken beter met mijn rug. De pijn is niet meer zo erg als een maand geleden. Vorige week heb ik een half uur kunnen fietsen en lopen in de sportschool. Deze week staan er minimaal vier dagen gepland om, al is het maar even, mijn gezicht weer te laten zien daar. Ik weet dat als ik weer meer kan bewegen dat het afvallen beetje bij beetje weer beter zal gaan.

Verder heb ik mijn hubbie zover dat hij samen met mij een uurtje gaat zwemmen. Even wat banen trekken... Alleen het idee al maakt me blij... Als ik maar weer wat meer kan bewegen!!

Zooo... mijn planning voor deze week is voor een groot deel rond. Nu nog de boodschappen in huis halen, morgen.

1 opmerking:

  1. Wat goed dat het met je rug al een stuk beter gaat! Over die weegschaalvrees gesproken, hier had ik vroeger ook altijd last van. Nu heb ik recent een weegschaal aangeschaft die zowel je vetpercentage als je spiermassa weegt. Op deze manier is wegen echt een stuk minder eng!! Spier weegt namelijk meer dan vet dus als je veel gaat bewegen kun je 'aankomen'. Deze weegschaal is de oplossing!

    BeantwoordenVerwijderen