zaterdag 28 januari 2012

Op tijd naar bed...

Mijn hubbie en ik nemen ons al weken voor om op tijd naar bed te gaan. Voor ons lichamelijk (en geestelijk welzijn is dit echt beter. Maar, of de duvel er mee speelt, als ik me voorneem iets te doen, dan gebeurt het tegenovergestelde. Niet alleen is er een onbewuste dwarskikker in mij, het tweede probleem is dat ik altijd zo rond bedtijd (ergens tussen tien en elf uur) inspiratie krijg om te schrijven of op een andere manier creatief / bezig te zijn. Zo ook gisteravond. Tot diep in de nacht zaten hubbie en ik op de bank, electronica in de hand en zo onze hersens samen te spannen om hier of daar wat uit te proberen. 

Hubbie en ik hebben weinig strijd met elkaar, maar als het gaat om electronica dan slaat hij, in mijn ogen, de plank nog al eens mis. Ik ben een rasechte Apple-fanaat en hij zweert bij Samsung. Regelmatig probeer ik hem te overtuigen dat appels toch echt gezonder zijn dan de made-in-the-East-producten. Makkelijker te verteren ook.
In onze 'oorlog' staat de stand sinds vandaag op 2-1, aangezien ik hem op een onbewaakt moment betrapte bij zowel de nieuwe Iphone als de Ipad. Heeft mijn vrouwelijke invloed dan toch nog vruchten, uhhh... appels afgeworpen??

Vanochtend voelde ik echter de kater van het laat (of moet ik zeggen vroeg) naar bed gaan. Hoewel het buiten al licht was, ben ik nog een keer omgedraaid, met in mijn achterhoofd dat de winkels tot 20.00 uur open zijn en dat de was niet vanzelf weg loopt. Normaliter ben ik rond 07.00 uur al uit bed, maar vandaag ging het tegen lunchtijd, wat hubbie op het idee bracht om samen de stad in te gaan en daar lekker te gaan brunchen. Het is een eeuwigheid geleden dat we dat gedaan hadden. We gaan een keer in de zoveel tijd wel lekker uit eten, maar een brunch... daar komen we eigenlijk nooit aan toe.

Ik bedacht even dat ik sinds afgelopen week de strijdbijl weer opgepakt had om het overschot aan kilo's te lozen en kneep even mijn ogen dicht 'Aj, is dit wel zo'n goed idee?'. Maar goed, als je lieffie je wil verwennen en het is geen Valentijnsdag, dan moet je dat zeker niet weigeren. Je mocht wel eens de kans lopen dat dit de laatste keer is dat hij zoiets fenomenaalst oppert. Met aan de ene kant mijn engeltje en met op de andere kant mijn saboteurtje op mijn schouders, gingen we op pad.

Waar ik zo bang voor was, heeft echter zo goed uitgepakt. Mijn brunch heeft me helemaal niet zoveel punten gekost, aangezien ik aan de veilige kant gebleven ben. Een lunch met veel groenten (salade) met kip en veel fruit... Lekker, gezond en nauwelijks voelbaar in mijn dagtotaal. 

Opluchting!!

De tweede overwinning van vandaag heeft alles te maken met de boodschappen die we op de terugweg gedaan hebben. Deze keer geen zoetigheid in huis. Nog geen gram! Wel heb ik veel fruit, veel groenten en voor de lekkere trek noten. Noten zijn gezond, bevatten veel eiwitten... en ik ben dol op noten. 
Tot ik thuiskwam en ontdekte dat mijn noten, paranoten, me aardig wat punten gaan kosten als ik er van neem! En het valt niet eens onder de 'groene' punten. Balen!

Foutje van de bank.... u mag terug naar START.

Om te voorkomen dat ik vanavond me vergrijp aan die heerlijke paranoten heb ik mezelf voorgenomen om maar eens lekker op tijd naar bed te gaan.... 

to be continued...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten