woensdag 23 mei 2012

De eerste pondjes..

De eerste pondjes lijken er toch al af te zijn. Ik ben veel vocht verloren door de koolhydraatloze dag van afgelopen maandag en dat geeft al een goed gevoel. Dat ik de weegschaalcijfers zag dalen, vanochtend, motiveerde mij om vooral door te gaan met tellen, want zo zegt mijn engeltje op mijn schouder: 'Je bent op de goede weg'.


Lastig was het feit dat ik vandaag de hele dag van huis was en ik min of meer afhankelijk was van de lunch die geserveerd werd. Achteraf bedacht ik dat ik ook van thuis wat mee had kunnen nemen...  Het Weight Watchers-systeem houdt echter rekening met dit soort dagen en er is nog geen vuiltje aan de lucht, aangezien ik binnen de perken van mijn puntentelling gebleven ben.

Waarmee ik de meeste moeite heb is niet de puntentelling, dat heb ik zo onder de knie, maar het bijhouden van de zogenaamde fitformules. In dit schema houdt men bij hoeveel water je drinkt op een dag, de hoeveelheid groenten en fruit, calcium en goede vetten.

Ik vind het erg moeilijk om twee liter water te drinken en de hoeveel groenten en calcium in te calculeren. Fruit gaat nog wel, maar groenten... En niet dat ik het vies vind. Helemaal niet - maar ik moet er aan wennen om bij iedere maaltijd wat groenten erbij te nemen. Ik ben eigenlijk meer een boterham-met-kaas-type. En dat moet gaan worden een boterham-met-kaas-tomaat-en-komkommer-type bijvoorbeeld. Het is een kwestie van bewuster je ontbijt en lunch klaar te maken. Het dinner heeft al wel mijn aandacht (meestal), dus daar zal het niet in zitten.

Zo, dit was even een updaatje... 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten