woensdag 30 mei 2012

Eerlijk is eerlijk



Ik had me voorgenomen om heel eerlijk tegen mezelf te zijn. Geen gesjoemel meer en zaken niet verbloemen. Dus ook deze keer ga ik met de billen bloot...

Vol trots heb ik maandag verteld dat ik 1,5 kilo was afgevallen. Ik had er die week ook echt moeite voor gedaan en vond het dus ook terecht dat mijn vriend, de weegschaal, mij prees voor mijn werk. 

Vol goede moed wilde ik deze week verder gaan waar ik gebleven was, echter.... In het weekend vond ik dat ik minder nauw hoefde te kijken, ik had immers mijn  Weight Watcher's weekextra's nog. Maandag calculeerde ik in het weekend... en op dinsdag ben ik niet consequent geweest in mijn gedrag. Ik had geen planning gemaakt voor mezelf en ik had niet de juiste boodschappen in huis. (Soms is mijn huishouding lichtelijk chaotisch) en toen we 's avonds bij vrienden gingen eten, heb ik mij laten verleiden tot een rootbeer-float (rootbeer met roomijs). Ka-tjing... dat telde aardig door in mijn dagtotaal.

Mezelf getroost met de gedachten dat er een nieuwe week was begonnen en dat mijn nieuwe weekextra dit wel kon verdragen. Met enige opluchting kroop ik gisteravond in bed. Vanochtend startte ik met frisse moed. Alles ging goed, tot..... ik eind middag terug reed van de opleiding naar huis en mijn auto afsloeg en niet meer wilde starten! Hubbie heeft weliswaar het probleem gefixt, nadat ik hem gebeld had en hij mij met zijn auto kwam ophalen. Het wilde echter wel zeggen dat we veel en veel te laat thuis kwamen en we allebei geen zin hadden om nog te koken. En hier komt mijn valkuil.... de patatzaak, een paar straten verderop is altijd bereid ons bij te staan. 

Kon ik op dit soort momenten zou maar gewoon voet bij stuk houden en ter plekke een alternatief verzinnen! Pas als ik al mijn punten optel in mijn dagboekje, dan realiseer ik me dat ik het beter niet had kunnen doen. 


Ik voel me zo'n slappeling!

Ik heb nog een klein restantje weekextra's, die ik liever had willen gebruiken voor gezondere dingen. Misschien kan ik het compenseren door de rest van de week ECHT rustig aan te doen en de extra mijl te gaan.... meer bewegen, extra sporten. 

Nou ja, ik verwacht niet al te veel van a.s. maandag. Als ik niet ben afgevallen maandag, dan is het mijn eigen schuld. Dikke bult!!

1 opmerking:

  1. Ik ben heel erg benieuwd hoe het je hierna is afgegaan!

    Het positieve nieuws is dat je weet dat je het kunt en dat is een goed gevoel toch?

    Iedereen heeft weleens zijn/ haar dag niet wat betreft eten. Zorg er gewoon dat je het compenseert met sporten en drink veel water. En probeer uiteraard niet teveel aan je bonuspunten te komen. Alleen als het écht nodig is en er onverwacht iets gebeurde.

    You can do it! Houd vol en zet door :D.

    BeantwoordenVerwijderen