donderdag 3 mei 2012

Maandag ga ik beginnen...



'Maandag ga ik beginnen!'
Hoe vaak ik dit al niet tegen mezelf gezegd heb. Zojuist evalueerde ik de afgelopen weken en ik hoorde het mezelf weer zeggen....'Nee echt, maandag ga ik echt weer beginnen'.Op het moment dat ik me realiseerde wat ik zei, schoot ik in de lach.Want waarom wachten tot maandag? Als ik het echt wil, dan kan het toch ook vandaag?

De planning van half april met betrekking tot het meer bewegen is niet helemaal verlopen zoals ik het graag had gewild. Een verkeerde planning, afspraken die er tussendoor kwamen en onverwachte gebeurtenissen maakten dat ik niet op alle dagen wat aan sport gedaan heb. Nou kan ik daar vreselijk over in zitten, maar dat doen we deze keer niet! Jammer - het was leuk geprobeerd en ik ben blij met de dagen dat het wel lukte!

Ik heb voor mezelf ook ontdekt dat als een activiteit niet op een vast tijdstip gepland wordt, dat ik sneller de mist in ga. Je kan jezelf wel voornemen om dagelijks te bewegen, maar voordat je het weet is de dag weer om en ben je nog niet naar een zwembad, sportschool of naar buiten geweest. Daar gaan we verandering in brengen.

Een lieve vriendin inspireerde me door middel van haar blog. Ze heeft deze maand uitgeroepen als de maand van de uitdaging (super-challenge 2012). Ze heeft de lat voor zichzelf wat hoger gelegd op verschillende fronten en gaat er voor.

Ik ben mijn eigen coach en ik daag mezelf uit...  Deze keer wil ik het goed doen!

En nee, ik wacht niet tot maandag, ik begin vandaag......



Geen opmerkingen:

Een reactie posten