maandag 28 mei 2012

Minus anderhalve kilo

Tweede Pinksterdag. Er is geen cursus vandaag, dus ben ik thuis maar weer bovenop mijn 'vriendje' gestapt. Deze keer met mijn ogen wijd open. Ik wist dat ik gewicht kwijt zou moeten zijn. Ik merkte het aan mijn broek(en) en ik merkte het aan het traplopen.
 
Het verschil met vorige week (gewicht op mijn eigen weegschaal) was anderhalve kilo. Het verbaasde me nogal dat anderhalve kilo al zoveel uit kan maken op je gemoed. Dan wil ik wel nagaan hoe het zal zijn als de komma een plaats verschuift. Ik wil wel eens weten hoe het voelt als de weegschaal 15 kilo verschil aangeeft.

Ik ben blij met het verlies van de eerste drie pondjes. Het voelt lekker. Ik moet er eerlijk bij zeggen dat ik er ook mijn best voor heb gedaan. Niet dat ik het moeilijk vond. Integendeel, ik begin het steeds leuker te vinden om nieuwe recepten op te zoeken. 

De ontbijt-recepten en de recepten voor de avondmaaltijd vind ik niet zo moeilijk, maar ik kan mijn draai niet vinden in de lunchgerechten. Ik weet dat ik niet alles in een keer onder de knie hoef te krijgen en dat ik beetje bij beetje er ook zal komen. 

In het begin van de week verliep alles op rolletjes. Ik heb exact gedaan wat ik gepland had, maar later in de week, raakte ik de draad kwijt. De boosdoeners zijn de vrije dagen plus de hoge temperaturen. Op een of andere manier heb ik ritme nodig om mijn planning gestand te kunnen doen. 

Wat ik overigens erg leuk vind is dat een vriendin mee wil gaan naar de WW-avond. Ook zij wil graag wat overtollige kilootje kwijt, om als slank(ere) den naar het huwelijk van haar dochter in Amerika te kunnen gaan. Ben heel benieuwd hoe zij het gaat doen. Ik kijk er naar uit om met haar ideetjes te kunnen wisselen. 

Zo, morgen weer een normale dag... ik denk dat ik er weer een koolhydraatloze dag van maak. Ik heb bemerkt dat het mij helpt om mijn verslaving aan suiker onder controle te krijgen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten