zondag 15 mei 2011

Bewegen

Ik had me zo voorgenomen om niet op de weegschaal te gaan staan tot er een week voorbij was, maar de drang om te zien of ik het al dan niet goed deed was zo groot, dat ik gisterenochtend dan toch weer in mijn nakie 'het podium' betrad. En o, wat een tegenvaller, in plaats van afvallen, waren er twee onsjes bij!!! En dat terwijl ik in de afgelopen dagen er niet eens aan toe gekomen ben om alle points op te eten.
Gelukkig is het niet de eerste keer dat mij niet overkomt. Ik kan het me herinneren van mijn eerste weegavond van de cursus. Ook toen ben ik eerst aangekomen voordat ik ging afvallen. Ik maak er dus geen drama van. Nog niet...
Daarnaast ben ik me er zo enorm van bewust dat ik moet gaan bewegen, willen de onsjes eraf gaan. Ik ben lid van de sportschool. Jazeker, de wil is er wel. En iedere keer dat ik ga, vraag ik mezelf af, waarom ik het niet vaker doe, want uiteindelijk voelt het goed. Het is de cirkel die het zo moeilijk maakt. Je beweegt niet, dus verdwijnt het overgewicht niet, maar het is het overgewicht dat maakt dat ik bewegen zo lastig vind. Vooral het zwaar ademen bij enige inspanning ervaar ik als heel vervelend. Een conditie van 0,0 maakt dat ik meteen buiten adem ben als mijn hart gaat pompen.
Maandag a.s. ga ik zwemmen met een vriendin. Je gebruikt iedere spier van je lichaam (voor zover ik begrepen heb). Het gewicht wordt in het water wat makkelijker te dragen. Een goede start van het nieuwe bewegen.
Daarnaast beloof ik mezelf deze week minimaal een keer naar de sportschool te gaan. Ik zal meteen informeren of er groepslessen zijn die ik misschien ook wel leuk vind. Ik zie er tegenop, misschien ben ik wel de dikste van het hele stel, maar ja, ik moet toch ergens beginnen en hoe meer lol ik krijg in bewegen, hoe meer ik in beweging zal zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten