dinsdag 17 mei 2011

I dit it!

Naar mijn gevoel heb ik gisteren enorm veel gegeten en toch heb ik tenauwerdood mijn points op kunnen maken. Het is wel wennen. Normaliter eet ik juist erg weinig als ik kilo's kwijt wil, maar de ervaring heeft geleerd dat dit juist tot jojo-en aanzet.
Gisteren had ik de intentie om een half uur te bewegen. Het is er echter niet van gekomen. Wel heb ik enorm veel energie gestoken in het huishouden (was hard nodig). Niet alleen om wat calorietjes te verbranden, maar ook om rust te creeeren in mijn huis en hoofd. Het werkt..... Hoe meer rust in mijn huis en hoofd, hoe minder stress, hoe minder de behoefte aan snacks.
Vanochtend echter nam ik me voor om na het ontbijt meteen op de fiets te stappen om een half uur te fietsen. Tijdens het ontbijt probeerde het 'duveltje' in mij te weerhouden om te gaan. 'Het zou wel eens kunnen gaan regenen' en 'Stel het uit tot vanmiddag, dan heb je iets meer tijd'.... Ik heb echter mijn fiets uit de schuur gepakt en ben meteen gegaan. Zo... dat neemt niemand mij meer af ! Het was overigens heerlijk, zo vroeg in de ochtend op pad te gaan. Het was maar net dat mijn achterwerk zeer ging doen, anders had ik het gerust nog een half uur langer kunnen uithouden
Wat mij overigens opvalt is dat mijn behoefte aan snoepen in de afgelopen dagen gedaald is. De enige verklaring die ik kan vinden is dat ik niet alleen meer ben gaan eten, maar ook op verschillende tijden, wat gunstig is voor de bloedsuikerspiegel. Ik hoop dat dit zo blijft, want het zijn die enorme vreetbuien die steeds op de loer blijven liggen, waar ik zo bang voor ben. Vreetbuien, net als monsters, klaar om me op een onbewaakt moment te grazen te nemen!!
Deze week nam ik 100% meer melkproducten. Ik merk dat de extra eiwitten mij echt goed doen. Ik heb langer een voller gevoel, met name na yoghurt of kwark. Eigenlijk had ik melk uit mijn systeem gegooid, omdat ik van mening was dat melk niet bestemd is voor volwassen mensen.
In de media vind je zoveel tegenstrijdige berichten; melk is niet goed voor je versus melk is goed voor elk. Een koolhydraatarm-dieet versus volkoren producten en/of vetarm of juist toch maar een dokter Atkins-dieet? Ik heb bijna van alles uitgeprobeerd en uiteindelijk komt het toch neer om je eigen lichaam goed te leren kennen en er goed naar te luisteren. En dat heeft tijd nodig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten