dinsdag 11 oktober 2011

Ik ga op vakantie en neem mee.....

Gisteravond hebben we samen onze spullen bij elkaar geraapt, zodat we vanochtend al vroeg zouden kunnen vertrekken. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik neem dus altijd veel te veel mee. Hoe groter de auto, hoe meer ik mee wil nemen. Behalve kleding, neem ik altijd minimaal drie paar schoenen mee, mijn halve badkamer, veel te veel leesboeken. O, laat ik mijn boxjes meenemen, dan kan ik mijn ipod aansluiten. Iets om te schrijven natuurlijk en laat ik vooral mijn laptop niet vergeten. En 'schat, is er nog ruimte voor onze hoofdkussens?...' Tja, want echt lekker slapen doe ik alleen op mijn eigen kussen!

Vervolgens stond ik toch wel voor een dilemma, want neem ik 'mee of laat ik hem thuis? Het is eigenlijk van de idiote om 'm mee te nemen. Mensen verklaren me voor gek als ze zien dat ik een weegschaal mee naar binnen sjouw! En toch.... ik heb echt lang getwijfeld. Het voelt immers als die stok achter mijn deur. En woensdag is natuurlijk mijn weegdag, dus hoe doe ik dat dan????

Ik liep naar boven naar mijn weegschaal en toen ik er toch voor stond, vond ik dat ik toch ook nog wel voor een keer even mijn gewicht kon checken. Ik was eigenlijk afgekickt van het wegen tussendoor, maar zoals een echte verslaafde het betaamt, kon ik de verleiding deze keer niet weerstaan.

Nou had ik het maar niet gedaan, want in plaats van gewichtsvermindering was er een onsje bij. Hoewel ik persoonlijk vind dat het cijfer van mijn weegschaal niet mijn humeur mag beïnvloeden, deed het dit toch stiekem wel.Want waar kwam dat extra onsje nou vandaan? Verdorie... balen!

Even liet ik het weekend de revue passeren en ik herinnerde mij de zaterdagavond. Wat een heerlijke avond. Mijn zusje (mijn medestrijdster in de kilo's) heeft voor ons gekookt. Een viergangenmenu - alles conform WW. We hebben genoten, want als er iemand is dan lekker kan koken, dan is het mijn zusje! Ik vroeg me af of ik het recept dat zij gebruikt had voor het voorgerecht, terug zou kunnen vinden in een van mijn WW-kookboeken of anders wel op internet. Misschien is het wel lekker om dit gerecht deze week zelf ook klaar te maken. Ja, yummie.....

Pas toen we in de file stonden op de Moerdijkbrug vanwege een geschaarde vrachtwagen... en hubbie begon te vertellen over het GEWICHT van de lading van de vrachtwagen ...blablabla.... besefte ik: 

Oops.... nou heb ik nog mijn weegschaal thuis laten staan! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten