zondag 3 juli 2011

De koffielepel

Ik denk dat ik de reden ken waarom ik niet zo hard val. Gisteren viel het kwartje. En o, hoe blond kan een mens zijn? Ik wil het je graag vertellen, maar dan moet je me beloven dat je me niet zult uitlachen. Nee, doorgaans heb ik een redelijk intelligentieniveau, maar er zijn van die momenten.... Tja, de eerste tekenen van ouderdom misschien?


In de recepten van WW vind je met regelmaat een bepaalde hoeveelheid, aangegeven in 'koffielepel'. Nou ben ik bekend met de eetlepel en de theelepel, maar de koffielepel ligt niet standaard in mijn keukenla. Ik heb bekertjes en lepels in verchillende maten en kan op die manier exact het aangegeven gewicht/ml afmeten. Echter, die koffielepel die heb ik niet en aangezien ik ook geen koffiedrinker ben en dus ook geen koffiezetapparaat heb, heb ik dus ook geen koffielepel.
Nu liep ik laatst in Blokker en daar zag ik 'm liggen. De koffielepel, een bruine... verhip, dat is handig. Laat ik die meenemen, dan is mijn meetprobleem meteen opgelost.


De eerste keer dat ik de lepel gebruikte stond in het recept dat je vier koffielepels olie moest gebruiken. Vier?? Dat is wel heel veel, maar ja, als ervaren lijner weet ik dat olie wel heel belangrijk is voor je darmen. Dus het zal wel.... maar een beetje raar vinden deed ik het wel. Vervolgens kwam ik een recept tegen met een koffielepel halvarine en weer brandde er een lampje, want normaal gesproken gebruik ik nooit zoveel boter.
Het volgende recept sloeg alles, want daarin stond dat je twee koffielepels suiker in het gerecht moest doen. Nou, dat leek me wel heel, heel erg zoet.
En nog had deze namaak-blondine niks in de gaten.


Totdat ik gisteren op het forum de vraag las van een mede WW-er die graag wilde weten hoeveel gram/ml nou eigenlijk de inhoud is van een koffielepel. Het antwoord was shocking!! Ik wist niet of ik nou moest huilen of lachen... Huilen om het feit dat ik zo dom was geweest of lachen vanwege het feit dat ik zo dom was geweest!!!


Een koffieLEPEL is natuurlijk heel wat anders als een koffieSCHEP.


Vanochtend heb ik weer even gespiekt op mijn weegschaal en ik zag voor het eerst sinds lange tijd dan ik ONDER de xxx kg zat. Is het me dan werkelijk gelukt om meer dan een paar onsjes af te vallen? Ga ik deze week echt knallen? Zo ja, dan betekent dit dat ik weer een 3kg-ster verdiend heb, waarschijnlijk de 5% gehaald heb en mijn eerste mijlpaal van het overwinnen van het cijfer xxx+. Ik weet, menigeeen zal nu denken, jeempie met xxx kg ben je nog steeds hartstikke dik, maar ik kan je vertellen dat onder de xxx komen hetzelfde betekent als dat een ander onder de 80 zit.


Ik kan niet wachten tot woensdag.... en o, laat er alsjeblieft niks tussen komen. Laat me alsjeblieft niet in de verleiding komen!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten