zaterdag 2 juli 2011

Zaterdagochtend

De wekker liep om 7.00 uur af, maar voor de zaterdagochtend vond ik het toch nog een beetje TE vroeg. Het duveltje aan de linkerkant van mijn kussen fluisterde zacht 'Fanatiekeling... het bed is wel nog lekker warm he?' en mijn engeltje aan de rechterkant tikte op mijn schouder 'Kom om, je kan het best', wat mij een beetje uit mijn humeur bracht. Zij heeft namelijk makkelijk praten, zij hoeft die loopschoenen niet aan. Om tegemoet te komen aan zijn wensen, ben ik nog even blijven liggen, maar uiteindelijk ben ik dan toch uit bed gestapt en nu bijna twee uur later zit ik moe, maar voldaan op de bank. Ik heb het weer voor elkaar gekregen. Het is dan wel geen hardlopen, maar anderhalf uur wandelen met een stevige pas is voor mijn doen een net zo'n grote prestatie. Dit nemen ze me vandaag niet meer af!


Deze keer had ik mijn MP3-speler meegenomen met mijn lievelingsmuziek en hoewel het niet altijd een opwindend ritme is, bleef ik toch lopen in een behoorlijk tempo. Dat er gelukshormonen vrijkomen als je loopt, werd mij wel duidelijk, want soms had ik de neiging om een dansje om de lantaarnpaal te maken, net zoals Gene Kelley in de film 'Singing in the rain' (vraag me af of de huidige generatie de film überhaupt kent). Overigens het werd bijna 'Walking in the rain'. De goden waren mij goed gezind, want uiteindelijk bleef het bij een paar druppeltjes.


En nu ik op de bank zit en mijn dagboekje bijgewerkt heb, hoop ik dat de activiteit van deze week wat zoden aan de dijk zal zetten. Gisteravond heb ik een deel van mijn VP's gebruikt voor het eten van een halve pizza. Het waren 13 punten! Beschamend veel voor 10-minutes-food, maar wel lekker voor een keer. Het vervelende is dat ik al heel snel weer een hongergevoel krijg van een pizza, maar dat heb ik deze keer gecompenseerd met een karnemelktoetje. Ook veel punten, maar een keer in de zoveel tijd gun ik mezelf dit wel. Gelukkig heb ik wel nog wat VP's over, want het weekend is nog maar net begonnen!!


Zo, nu snel gaan douchen, dan kunnen we dadelijk nog snel even naar de Makro. Gisteren ging namelijk mijn stofzuiger stuk en aangezien de Makro op dit moment een aanbieding heeft. En dan is er nog de was en de strijk en de boodschappen... genoeg AP"s dus vandaag (al reken ik deze nooit mee in mijn dagboek).


Ladies (en heren) allemaal een fijne zaterdag. Geniet ervan en zet hem op. We gaan knallen deze week!!


Groetjes,
Annelies


fotorechten MGM, met dank!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten