zondag 3 juli 2011

Geef je dromen vleugels

Je kent vast die reclame van frisdrank, welke belooft dat je vleugels krijgt als je het drinkt. De reclame laat kleine (b)engeltjes vliegen. Zo voelde ik me vanmiddag.


Het was vandaag zo'n typische luie zaterdag. Geen afspraken, geen visite, een nog niet herstelde hubbie stil op de hoek van de bank. Heb lekker de tijd genomen om boeken te lezen die zich in de afgelopen maanden hebben opgestapeld. Echt genieten. Tot ik op het einde van de middag de kriebels in mijn benen voelde en mijn hubbie mij op pad stuurde. Schoenen aan, telefoon en drinken mee, koptelefoon op en even een uurtje wandelen in de late middagzon. Al lopende in een flinke pas voel ik me iedere keer weer opnieuw vrolijk worden. Ik heb de wereld lief.... Ik vind de wereld mooi... Ik vergeet spontaan dat ik een burnout heb.


En alsof het zo had moeten zijn kondigde mijn MP3-spelertje een nummer aan van Josh Groban*. Het is eigenlijk een kerstlied (hoe dit verzeild geraakt is tussen alle vlotte nummers weet ik niet...), maar de inhoud is zo opbouwend. Het leek alsof ik dat extra steuntje in mijn rug kreeg. Zo krachtig...


Trains move quickly
to the journey's end
destinations are where we begin again
ships go sailing
far across the sea
trusting starlight
to get where they need to be
when it seems that we lost our way
we find ourselves on a day



believing what you're heart is saying
hear the melody that's playing
there is no time to waste
there's so much to celebrate
believing what you feel inside
and give your dreams the wings to fly
you have everything you need
if you just believe


Soms zijn we de magie vergeten waar we als kind wel in geloofden. Puur omdat we volwassenen zijn geworden.


Mijn hart vertelt me dat ik het kan. Mijn hart vertelt me dat ik gezond en slank kan zijn. Met regelmaat merk ik de vrolijkheid van mijn hart als ik er hard aan mee werk. Ik mag geen tijd meer verspillen.
Elke kilo is voor mij een reden om te vieren.
Ik geloof wat ik van binnen voel en ik zal mijn dromen vleugels te geven.


I want to believe!


*Josh Groban: If you just believe


PS1 Noem me een softie.. tja, ik heb van die momenten. Lekker toch?
PS2 Soms weer als een kind zijn, geloven in magie... zou een lieve fee hier of daar wat vet kunnen wegtoveren?
PS3 Hoe geef jij je dromen vleugels?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten