vrijdag 15 augustus 2014

Dag 10: Een maatje kleiner...

Gewicht: 115 kg

Vanochtend heb ik de eerste mijlpaal bereikt. De eerste 10 kg is er nu echt af. Dat wil zeggen dat ik 20% van mijn overgewicht ben kwijtgeraakt. 

Vanaf 2011 houd ik mijn gewicht bij in een boekje en toen ik dit doorbladerde viel me op dat ik nooit onder de 117 kwam. Lijnen of niet-lijnen, mijn lijf hield dit gewicht als grens aan. Ik zit daar nu 2 kg onder!

Ik ga er vanuit dat elke 10 kg een maatje minder betekent en dat heb ik vanochtend uitgeprobeerd. De spijkerbroek die ik al heel lang niet meer aan kon, kan ik nu aan! Een maatje 48....

Maatje 50 houdt in dat je toch echt naar de grote maten-afdeling moet. Maatje 48 wil je nog wel eens vinden in de gewone maten-winkels. Nog mooier wordt het als je maatje 46 hebt, want dan wordt het nog makkelijker. En dat is waar ik nu voor wil gaan!

Mijn einddoel is maatje 40/42, al zou ik ook al heel tevreden zijn met een maatje 44. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten