vrijdag 15 augustus 2014

Heb ik dit?


Word ik zojuist door het ziekenhuis gebeld om te melden dat in de wc/douche-ruimte die ik gebruikt heb na mijn operatie, een verhoogde besmetting van het legionella-bacterie in het water is gevonden. 

Ik heb behoorlijk wat tijd doorgebracht in deze doucheruimte en op de laatste dag heb ik een uitgebreide douche genomen. De kans is dus groot dat ik de nevel heb ingeademd. Al is er een patient voor mij in de douche geweest en waren de leidingen al wat meer doorgespoeld toen ik ging douchen. Maar goed, de lucht in de douche bevatte waarschijnlijk toch wel de bacterie. 

De incubatietijd ligt tussen de 2 en de 18 dagen. Dat wil zeggen dat als ik deze week niet grieperig wordt, niet ga hoesten of koorts krijg, dat alles wel met mij zal zijn. 

De veteranenziekte, zoals legionella ook wel genoemd wordt, komt het meest voor bij mensen die alcohol gebruiken, roken of wiens weerstand niet goed is. Ik zou kunnen horen bij de laatste groep, vanwege de operatie. Ik voel me echter goed, misschien nog wat moe, maar ik heb het idee dat mijn weerstand redelijk goed is. Ik ga er maar vanuit dat ik sterker ben dan de legionella-bacterie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten