woensdag 13 augustus 2014

Dag 8: Getemperde verwachtingen


Gewicht: 115,6

Een week geleden lag ik in een ziekenhuisbed, bij te komen van een operatie. De tijd gaat zo verschrikkelijk snel. Mijn lijf heeft zich dusdanig hersteld dat ik me haast ga afvragen of ik wel geopereerd ben. 

Voor mij heeft het goed uitgepakt. Helaas ligt een goede kennis van mij opnieuw in het ziekenhuis. Zij was twee dagen eerder geopereerd en hoewel de operatie goed geslaagd was, zijn er op dit moment toch wat complicaties. Zo zie je maar... elk lichaam is anders.

Al voor de operatie was ik me bewust van wat er zoal fout zou kunnen gaan. Naast de algemene gevaren van een operatie, kunnen er problemen ontstaan binnen de maag. De naden kunnen lekken of er kan een abces ontstaan. Ik heb gelezen over een dame wiens lichaam nog langer weigerde om voeding op te nemen. Zij ging in een jaar tijd van obese naar anorexia. Ik las over vrouwen die de operatie ondergingen en slechts 5 kg afvielen... ik heb gelezen over vrouwen en mannen met haaruitval en zo kan ik nog wel even door gaan. Al deze verhalen maakte dat mijn verwachtingen wat getemperd werden. 

Dat afvallen vanaf nu vanzelf zal gaan is een mythe. Ik persoonlijk vind het hard werken. Sowieso ken ik haast geen hongergevoel en moet ik zelf de discipline hebben om zes keer per dag wat te eten en vooral goed te drinken. Daarnaast is mijn 'hoofdhonger' nog steeds niet over en heb ik nog steeds de discipline nodig om niet verkeerd te eten. En daarbij komt dat ik vanaf nu mindfull zal moeten leren eten. De tijd ervoor nemen en met aandacht eten, anders gaat het niet goed.Iets wat ik mezelf echt nog moet aanleren.

Maar je hoort mij niet klagen. Ik sta nog steeds achter mijn beslissing. Ik voel me goed. De minus (bijna) 10 kilo kan je dan misschien nog niet zien, maar ik voel het wel! Van de vijf tabletten die ik dagelijks nam, zijn er nog twee over. Ik ben reuze dankbaar dat ik de gelegenheid gekregen heb om weer opnieuw te beginnen. Deze week nog babyvoeding, maar vanaf volgende week geen gemalen voedsel meer, maar in vijf dagen tijd ga ik weer zelf kauwen en uitproberen waar mijn maag nog tegen kan en wat ik beter kan laten staan.

Vanaf vandaag schrijf ik waarschijnlijk ook niet meer dagelijks. Alleen dan als ik iets te melden heb. Vrees dat het anders wat saai gaat worden. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten